Cleaning the air filter....

bluedeception87

Clueless
5+ Year Member
10+ Year Member
I've had an AEM cold air intake in my car for about 8 months now. I'm wondering, when should I have my air filter cleaned? I can't even see the air filter, so I don't know if it's dirty or not.
 

Si_Racer13

JDMchris>>>
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
8 months, yea you should clean it. Any ways, you should be able to tell just by looking at the filter, its very obvious.
 


Jay Jay

Administrator
Staff member
Premium
Yeah, if it looks black instead of the original pinkish color you should clean it. Just pick up some k&n filter cleaner at like autozone for 10 bucks. :shock: That reminds me, I should probably clean mine soon.
 

spider883

Supercharged Si
5+ Year Member
10+ Year Member
i clean mine every time i change my oil
 


nightkids1

Old School Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
yeah thats a good idea, ill have to clean mine before i go to the track, may say a .1 or .2 off my time just by doing that :D
 

bluedeception87

Clueless
5+ Year Member
10+ Year Member
Quick stupid question....how do I remove my car's bumper? I have a 2000 Civic. I bought the K&N Recharger and I need to remove my bumper to gain access to my air filter. Thanks.
 

SickCiViC

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
wouldn't it be easier to take the CAI itself off???
 

bluedeception87

Clueless
5+ Year Member
10+ Year Member
I don't know....would it? I'd rather just somehow gain access to the air filter without taking CAI out.
 

SickCiViC

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
i would imagine it'd be easier to take it OUT. just me tho...
 

bluedeception87

Clueless
5+ Year Member
10+ Year Member
Well, I didn't install the CAI in myself, so I don't really trust myself in putting it back together properly. Removing the bumper isn't hard, is it? And HOW do you remove it? Just wondering.
 

99ExCoupe

Volvo > Civic
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
TheForever...just buy a K&N filter...and screw APC. K&N is the real stuff...APC can't go near touching it! Get an AEM CAI...they are cool! 170 bucks!
-david
 


Top