sparkplugs + water = ??

NoWayBack91Si

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
Ok the past 2 days I've been doing my b16a swap today I was going to change the plugs when I looked down the holes before pulling them out there was some sort of liquid down there and when I pulled the plugs out the liquid was dripping off the plug. It didn't smell like anything so I'm thinkin maybe its water? Is this real bad? What should I do? Thanks
 

WalterRonny

Amante de los EG's
Registered VIP
5+ Year Member
sound like yout headgasket is f**ked.. your engine start and run good?
 


NoWayBack91Si

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
Oh s**t! Well I'm waiting on a subharness from hasport before I can get it to run. I'm still working on some stuff. Are you 100% sure?
 

WalterRonny

Amante de los EG's
Registered VIP
5+ Year Member
well, if you dont put water for over of spark plugs.. ok , for to be 100% sure, try to start it but before do it , remove cap of radiator , and now try to start it, if not starts and show like bubble, your Headgasket is f**ked and you will need to check your engine too.. not scare about it , just check it ...

or MAYBE the engine you got was alot of time off recieved rain,etc.. i hope you understand what i means ;).

Good luck!
 


Eran

It's on ass-backwards.
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
Can we say hydrolocked?

When my friend picked up his junkyard EJ8, it had a b16 bare block in it, and the cylinders were filled with water. At least you're not that f**ked :lol:
 

WalterRonny

Amante de los EG's
Registered VIP
5+ Year Member
yeah.. it's possible too.

my last sentence i said .. i will tried to say the same.. sometimes it's normal that engine you get a junkyard is with water in cilinders, intake ,etc .. like said, check it .
 

NoWayBack91Si

New Member
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
Ok ill check it when I finish the swap. But it was previously pulled from my friends crx and it ran fine before we pulled it
 

Steven.

Formally Green 91
Registered VIP
Registered OG
5+ Year Member
10+ Year Member
you said it sat out side for a while right?
 

Revolver

Oct 10th
Registered VIP
5+ Year Member
10+ Year Member
Could just be some residual condensation, nothing major.
 


Top